پنجره‌ی بیست و هفتم

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

زمین از برگ، برگ از باد، باد از رود، رود از ماه روایت کرده‌اند اردیبهشتی می‌رسد از راه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات


قدر   تو

مقیم لندن بود، تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که برمی گرداند ۲۰ سنت اضافه تر می دهد!

 

می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه؟

آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی

 

 

گذشت و به مقصد رسیدیم .

موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم .

پرسیدم بابت چی ؟

 

گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما مسلمانان و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم.

وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم .

با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم . فردا خدمت می رسیم!

تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد.

 

حالی شبیه غش به من دست داد .  

                                             

 

 

 

 

 

من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم!!

 

(ای انسان هیچ گاه فراموش نکن کوچکترین اعمالت ارزش و اثر فوق العاده ای دارد چون تو موجود فوق العاده با ارزش هستی.)

پی نوشت

ارزان ترین کارهایمان گاهی خیلی گران تمام می شود.

نظرات  (۱۳)

۱۵ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۹ سیّدمیلاد موسوی
درود؛
سپاسگزارم، زیبا بود. ولی با آزمایش کردن یه مسلمون نمی شه پی به حقیقت اسلام برد، با گمان به اینکه اون مرد مسلمان 20 سنت را پس نمی داد، این دال بر این نمی شه که اسلام منحرف هست و راننده نباید به اسلام روی بیاورد، چه بسا افرادی که اسلام اسلام می کنند ولی در باطن کارهای ضد اسلامی انجام می دن..!
بدرود.
پاسخ:
سلام
        یه ژاپنی رو میشناختم که همه جوره عقلی به اسلام رسیده بود اما بازم راضی نمیشد بگه من مسلمونم و دلش آروم نمی گرفت اولین روزی که  اومد ایران و دم غروب صدای اذان رو شنید همون لحظه اشهد گفت و رسما گفت که دیگه می خوام همه بدونن که من مسلمون شدم.
داستان نویس ها میگن زمانی یه داستان شروع میشه که یه اتفاق غیر منطقی و یا حتی غیر عقلی اتفاق بیفته که در ذهن مخاطب ایجاد تعلیق کنه.
اساسا داستان شعر و هر کدوم از گونه های هنری دیگه منطق خاص خودش را داره که شاید خیلی با دید عقلی صرف نشه توجیهش کرد. اما با همه ی اینا زیباست (چون خودم ننوشتمش دارم می گما) و خیلی وقتا از هزار تا استدلال عقلی تاثیر بیشتری داره.
بعضی وقتا آدما دنبال چیزهایی از این جنسن تا استدلال و قالب های خشک عقلی. معمولا دل آدما با این چیزاست که آرزوم میشه.
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۴۷ سفیـــر نـــور
سلام
ممنونم از حضورتون
التماس دعا
یازهرا
پاسخ:
سلام
        مثل همیشه محتاجیم.
خیلی زیبا بود 
سپاسگزارم
پاسخ:
ممنون از حضورتون.
سلام.فوق العاده بود.احسنت
پاسخ:
سلام 
       لطف دارین
                      ممنون از نظرتون.
سلام
فوق العاده
زیبا
بود
راستی دیگه نمیخوای مطلب قابل بحث و گفتگویی بذاری؟؟!!
حالا اعتقادی یا اجتماعی یا فرهنگی یا
سیاسی!!!

پاسخ:
سلام
        چرا باید فرصت پیش بیاد.
۱۷ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۰۱ روح اله ...خ
گاهى حتى یک عمل در خلوت ما چنان بازتاب گسترده اى دارد که شاید عملى علنى اینگونه نباشد...چه برسد به این!
پاسخ:
کاملا موافقم.
سلام
عالی بود مثل همیشه :)
مرسی
پاسخ:
سلام
        خواهش می کنم
                               ممنون از نظرتون.
۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۵ مهدی آقایی پور
سلام طاعات قبول
منو یاد اون داستان انداختی که روزی یه یهودی میره در خونه همسایش که یه مسلمون و موذن بوده( البته خیلی بد صدا) و یه هدیه خیلی خوب بهش می ده . علت رو میپرسه میگه من دخترم خیلی دوست داشت مسلمون بشه و رو تصمیمش پافشاری میکرد . تا اینکه صدای اذان تورو شنید و از مسلمون شدن پشیمون شد .
قطعا هرکدوم از ما با اعمالمون می تونیم بهترین مبلغ اسلام باشیم .
در ضمن با موضوعات جدید شعر بروزم .
http://masnavi-basirat.blogfa.com
سلام 
جالب بود واقعا.
چه قدر زیادن 20 سنت هایی که تو زندگی به جا و درست استفاده نکردیمشون...
مطلب تاقیرگذاری بود.
پاسخ:
سلام
        خیلی خوش اومدین.
                                   کاملا موافقم.
۱۸ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۴۴ صابر قاضی خانی
سلام بزرگوار ..
واقعا لذت بردم از خوندن این داستان ...
همه ی ما در برابر تک تک اعمال و رفتارمون مسئولیم ...
التماس دعا

خوش بر کسی که سفره نشین خدا بود
از هرچه غیر خواسته ی او گر ، جدا بود
درب کلاس درس خدا چون گشوده شد
خوش بر مطلبی که قبول انتها بود

خدایا ماه رمضان تمام شد ...
سرنوشتمان را خیر بنویس ، تقدیری مبارک
عید فطر خجسته باد
سلام
عید فطر بر همه دوستان مبارک. امیدوارم در این دو روز تعطیلی به همه حسابی خوش بگذره و حالشو ببرید. 
پاسخ:

سلام

         خیلی ممنون هیمنطور برای شما.

اعیاد به خودی خود مبارک نیستند مبارک شدن یا نشدنش و اصلا عید بودن با نبودنش دست خود آدما هاست.

امیدوارم این عیدر رو مباک کنیم.

اون بچه ه خیلی خوب بود :دی
پاسخ:
سلام
         لطف دارین.
                        به معنای واقعی کلمه تشنگی رو میرسونه.
                                                                              
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۴ یک پسر مجرد
" دهنمون صاف شد ایشالا دلمون صاف بشه"
خخخخخخخ
با حال بود/
+ اولین و آخرین باری که من سیگار کشیدم!
پاسخ:
سلام
        خیلی خوش اومدین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی